torsdag 10 april 2008

Fina minnen

Ibland är det skönt att drömma sig bort. När Photoshop trilskas, dammråttorna invaderar och man knappt tar sig in i vardagsrummet på grund av all wellpapp (av nån anledning tror jag att jag är en av få, verkligt få, som lider av det sistnämnda). När jag svävar iväg nån annanstans hamnar jag ofta på en sandstrand. Vit, bländande potatismjölssand, färska frukter och en och två och tre romdrinkar. Inte helt fel.
När jag var liten samlade jag på mig stenar motsvarande ett mindre bergsmassiv på semestrarna och förra resan hade jag ett litet återfall. Men kom igen, vem vill inte ha med sig så många minnen som möjligt från sin bröllopsresa på Mauritius? Med hem i resväskan följde alltså ett antal snäckor och koraller från stranden, två stycken pärlor jag fick från strandförsäljaren som efter mitt uttalande om att jag inte var intresserad just nu bedrövat utbrast "But when madame, when?!", en burk bananmarmelad samt ett pärlarmband, impulsshoppat på flygplatsen strax innan avgång.
Jag är mycket nöjd med mina minnen.

1 kommentarer:

Anonym

karin babe!
fan jag äslkar att du bloggar som en galning..dina ord och dina formuleringar...gaaahh!
jag saknar dig like crazy!