fredag 11 april 2008

En bruds bekännelser

Appropå det förra inlägget med mina minnessaker från bröllopsresan, ibland går jag in för en riktig överdos när det kommer till minnen från augusti förra året. Månaden då svetten rann, benen sprangs sönder, händerna klistrades ihop vid tillverkningen av festprogrammen, nervositeten visste inga gränser och då jag till slut gifte mig med min man och hade en hejdundrande fest tillsammans med nära och kära.

Vill jag minnas bröllopsdagen kollar jag på bilderna våra vänner tog, lyssnar på låten mannen sjöng för mig under vigseln (Ronan Keeting - When you say nothing at all. Ja, vi är kanske lite cheesy), eller läser lappen från min norska vän där hon sent på natten skrev att hon skulle konvertera och bli svensk, så roliga bröllop som svenskar har.
Vill jag däremot minnas själva bröllopsplaneringen har jag en annan favorit, Weddingbee.com. En slags inpirationsblogg där utvalda blivande brudar skriver om klänningsinköp, tårtprovningar och nerver. Bland tusentals andra saker som man faktiskt kan lyckas koppla till bröllopsplanering.
Tjejerna där har helt fantastiska nick som Miss Cream puff, Miss Cherry blossom och Miss Love bug och jag brukade slukas med som en besatt, vartefter jag återkom till verkligheten med 100 nya idéer jag föreslog för min något uttröttade blivande make.
För det kan jag säga, är det nån som kan slukas med i saker, så är det jag.

Nu när jag kommit över till andra sidan och sansat mig lite är det bara småmysigt att kolla på Weddingbee igen. Minnas alla timmar av planering, timmar framför datorn och timmar av ångest över om jag valt rätt klänning eller inte.
Jag får faktiskt vara ganska glad för att jag fortfarande har den mentala hälsan i behåll.





Bild från Weddingbee.com

2 kommentarer:

Anonym

ja vad jag sett på bilder så verkar du ha varit en alldels smahing kind of bride..men så är du ju en riktigt het pingla också.

och det slår mig att du måste ju ha världens mest fantastiska bröst...för det var ju bara pga dem som din man blev intresserad i första taget...hehe..
Vad är knepet med brösten babe ;)

kram!

Anonym

hihi..pratade med beundrarinnan för en timme sen..hon är sig lik..lite saggigare men sig lik.

nu äter jag choklad...dagarna efter mens..

tycker defintivt ni ska flytta hit..till mig :)

Har precis shoppat på mig ett gäng t-shirts på limndex...å företagets vägnar of course..men in i min garderob ska dom..hehe
nice business liksom.