tisdag 22 april 2008

Ett annat jag

Fick i uppdrag att rota igenom en av alla lådor och kassar innehållandes mitt liv. Eller i alla fall mitt liv som det var. Alla tusentals saker jag samlade på mig fram tills jag fyllt 23 och som nu står och samlar damm.
Aldrig trodde jag väl att det skulle gå att göra sig av med någonting därifrån, det var ju jag. Blandbandet som aldrig mer kommer att spelas, boken som tappades i badkaret och som numera ser ut att vara besläktad med en murkla, lappen som skickades under en lektion av min då bästa vän, som jag nu inte pratat med på 8 år.

Men saker flög all världens väg, det var inte alls så svårt. Nästan lite befriande, eller rättare sagt väldigt befriande. Lättast av allt att slänga var mina gamla krokier. Nog för att jag kom ihåg att jag var kass på kroki, men att jag sög så mycket? Förhoppningsvis har en förbättring skett under de år som jag nu hållit mig undan denna konstform.

Det som sparades var foton. Bilder på vänner, kärlekar, ting. Fotografier skulle jag aldrig kunna slänga. Blev nostalgisk och lycklig när jag hittade några gamla favoriter, polaroidbilder tagna under Bo01 i Malmö. Jag älskar dem!

1 kommentarer:

Anonym

haha jag har gjort detsamam nu under några månader - röjt.
Sätrskilt i gamla skoltidelådor och precis som du slängt en jädrans massa krokier..jisses.
MEn cokså precis som du - blivit nostalgisk över några få polaroider från B001...man borde polaroidfotografera mera..

kram