måndag 21 april 2008

Back in town

Sitter nu och laddar över x antal hundra bilder till datorn, tack gode gud för digitalkameran.
Helgen har varit produktiv, vårvädrig, svettig och uttömmande. Är det en sanning som har slagit mig i huvudet om och om igen i helgen så är det att en naturfotograf behöver kondition. Efter att ha släpat mig upp och ner för ett berg i flera timmar har jag upptäckt att är det nåt jag saknar för tillfället är det just det. Nu hade jag visserligen på känn att jag var totalt otränad för bergsklättring, men spaghettibenen och blodsmaken i munnen förtydligade den insikten.
Nästa projekt tror jag får bli på plan mark, eventuellt nedförsbacke.

När jag kom tillbaka till stan tröstade jag min sargade kropp med några avsnitt Skins. Har ni inte sett denna geniala, fantastiska (superlativen kan fortsätta för evigt) serie så har ni verkligen missat nåt. Rolig, sorglig, äcklig, hemsk och underbar. Solklar topp 3 bästa ungdomsserie någonsin, tillsammans med Mitt så kallade liv och Nollor och Nördar.


0 kommentarer: