lördag 24 maj 2008

I love

Jag hjärta second hand. Och ännu tydligare, jag hjärta lampor. Jag vet inte vad det är, men varje gång jag är på en loppis eller inne i en second hand-affär är det lampor jag kollar mest efter, oavsett om jag är i behov av det eller inte.
Min allra största fäbless är kökslampor. Eller rättare sagt, det är det jag oftast kommer hem med. Nu är ju det lite jobbigt eftersom man oftast inte är i behov av så många kök, och följdaktligen inte så många kökslampor. Det är ett stort problem jag har.

Jag är inte riktigt säker, men jag tror att tillsammans med de lampor som ökade på samlingen i samband med att jag flyttade ihop ett annat design- och inredningsfreak (min man) uppgår antalet kökslampor i det Froomska hushållet till 7 stycken.
Eller ja, 8 då... om man räknar med den jag köpte idag.

8 kommentarer:

Anonym

*s*
Men, ibland vill man ju byta lite där också, eller? ;)
Må så grankott... ngn som nu ska återgå till att blogga klart, kanske? Letar en sak bara för att avsluta, hm... hittar aldrig det jag tänkt mig verkar det som, suck...

Ulrika - foto - Jonasson

Många kökslampor..det lät ju inte så tokigt. Kan ju byta lite hur som helst då det passar =) Själv samlar jag på prydnadskatter. Dessa små ting fyller snart vårt hus o tyvärr så delar min man inte detta intresse med mig..Men men, kan ju inte tycka lika i allt =)

Ha en bra dag!

Bilder bland annat

Bim - absolut, ombyte förnöjer heter det väl.

Ulrika - Förr skydde jag prydnassaker som pesten, men jag börjar se charmen med det nu. Har ännu inte kommit längre än en elefant som jag fick av min kompis svärmor, men vem vet, det kanske utökas. Då skulle det nog bli rådjur, som får matcha min rådjurstavla. :)

Anonym

Bloggnamnet betyder även "liten synd". =) Det visste inte jag när det blev till.

Hela din blogg är så fin! Nu ska jag läsa den från början till slut och jag har lagt till dig på min bloggkoll!

Vi borde loppisfynda ihop! Kanske bli bästisar! ;)

Du verkar superfin iallafall!

Kram Little Peaché

Bilder bland annat

Visst är den cool! Fast jag funderar på om den ska få bli röd istället för grön, det kommer nog bli om möjligt ännu snyggare. :)

Bilder bland annat

Little Peaché, det är ju klockrent! Lite synd behövs i allas liv. :D
Vad glad jag blir av dina fina kommentarer! Loppisfynda ihop vore toppen, eller totalt slagsmål om vi vill åt samma saker... det vet man ju inte. :D

Anonym

Ja himla cool! Så där retrostil!
Tycker den va snygg i grönt oxå :D
Ha en fin kväll!

Bilder bland annat

Jepp, retro is the shit. :D
Älskar grönt, men den just den här nyansen var inte riktigt min tekopp. Får se hur det blir.