torsdag 1 januari 2009

Nytt år

Gott nytt år på er! Alla händer intakta?
Själva betraktade vi ljusfenomenen på behörigt avstånd eftersom valpen i huset ännu inte skottestats. Det var alltså smått nervöst att invänta de första raketerna för att se ifall hon skulle vara lugn eller pipande försöka ta sig in under den nu (för henne) för låga sängen. Resultatet? Hon sov.
När nån knackar på på dörren ska det minsann varnas å det grövsta, men när det är en sjuhelsikes artellerield utanför fönstret, då sover fröken. Good to know.
Vi höll oss alltså hemma igår, tillsammans med lite spel, film och en (om jag får säga det själv) högst fabulös Blueberry Cheesecake. Med tanke på Heddas förmåga att efterlämna diverse bitmärken och enstaka välplacerade kisspölar valde vi att inte besöka nyårsfesten som typiskt nog hölls i ett föräldrapars lägenhet (jag menar, våra kompisars lägenheter gör det ju inget om hon biter lite i. Ehrmm).
Nu sitter jag här med en färskpressad apelsinjuice och funderar på om jag ska spela lite Super Mario Bros 3 eller inte (klart jag ska). Året började bra.

0 kommentarer: