fredag 2 januari 2009

Bara så att ni vet....

Igår gav vi oss ut på fotoexpedition, jag min chaufför(/man) och hunden. De fantastiska bilder som jag hade tänkt att ta skulle nu, här visas upp för allmän beskådning. Så varför är här inga bilder då? Vi körde vilse.
In bland hus som mer såg ut som små kolonilotter, kryssandes fram på gropiga grusvägar och över (jag lovar) femtioelva farthinder. Till slut gav vi upp och försökte hitta tillbaks samma väg vi kom, vilket inte var det lättaste eftersom alla slingervägar mellan dessa (likadana) minihus såg ut precis som den korsande slingervägen med dess identiska bebyggelse.

Tillslut kom vi ut på en större väg och 30 sekunder senare såg vi skylten som vi missat första gången. Av på den vägen istället och sen var vi strax på parkeringen där vi borde ha varit för 20 minuter sedan. Finemang!

Något surmulen över det faktum att solen var lite väl lågt redan men ändå glad över att vara framme kastade jag en hastig blick på trevägsskylten och gav mig sedan in i skogen, på väg mot mitt mål. I bakgrunden hörde jag min man mumla något om att det kanske kunde ha varit den andra stigen vi skulle gått på, men uppmuntrande(?) snäste jag fram att det gick ju inte att se åt vilket håll skyltfan pekade men det måste ju vara häråt, det är ju mest logiskt.

600 meter skulle det vara till vårat mål, det stod det på den informativa skylten. Så vi gick. Och gick. Sen gick vi lite till. Solen försvann mer och mer och mitt humör sjönk i takt med mitt blodsocker (de två brukar förresten alltid sammarbeta). Till slut insåg jag att vi redan hade gått 600 meter, x3. Men jag vägrade erkänna att jag hade gått fel så jag fortsatte lite till. Vi var ju tvungna att komma fram till slut. Om än inte på rätt ställe så i alla fall i närheten. Nej då. Istället fortsatte skogen i all oändlighet, tydligen inspirerad av den klassiska 7-milaskogen. Säkert x3 där också.
När humöret var nere på noll så tvärvände jag och påbörjade vandringen tillbaks igen och här sitter jag, utan bilder.
Lesson learned; kolla alltid upp exakt hur man tar sig till aktuellt ställe och glöm för tusan inte druvsockret.

0 kommentarer: