onsdag 7 maj 2008

Gröna fingrar?

Har varit ute på en promenad och njutit av alla blommande träd, grönskande rabatter och gräsmattor grönare än Irland på Saint Patricks Day.
Alla blommor doftar ljuvligt och man blir nästan hög när man passerar en viss gata som doftar, ja.. jag vet inte. Jag är nämligen total analfabet när det kommer till floran. Jag ser skillnad på ett äppelträd och en lönn samt känner igen doften av raps på mils avstånd, men så mycket mer är det inte.
Ser trädgårdar med växter som jag också vill ha, men inte sjutton vet jag vad de heter. Känns väldigt ovuxet. Sen när jag väl har trädgård, hur ska jag då få personalen på Plantagen att förstå vad jag vill ha?
- Jo, jag skulle vilja ha den där busken/trädet/blomman som doftar så man nästan blir hög?
Njae.
Jag får helt enkelt smyga runt bland alla trädgårdar, fota det som luktar bäst och ser finast ut och sen plugga på. För nån gång ska väl jag också bli vuxen.

1 kommentarer:

Josefine

Känner igen mig!

Det är mycket gräs i min trädgård ;)