fredag 26 september 2008

Fram, bak och på sidan

Jag bor i lägenhet, men är uppvuxen på en bondgård. Ibland fungerar inte den ekvationen.
Ibland kommer jag på hur fasligt mycket jag saknar att höra en ko råma, ge katterna mjölk, hälsa på hästarna eller gå till skogen 5 minuter bort och plocka svamp. Nu är jag iof världskass på att plocka svamp eftersom jag enbart plockar de sällan funna kantarellerna, men jag njuter ändå av att gå där och titta på alla andra miljontals svampar som eventuellt är supergoda eller eventuellt dödar dig.

Här har jag sällskap av en fantastisk valp och ouppfostrade bananflugor (de flyger framför datorn, konstant), jag har havet på godkänt avstånd och en fin stuga vid en sten, vid en sjö i en skog (bor man i Halmstad måste man klämma in lite GT emellanåt). Men ändå, det är inte den skogen.
Ja, jag är nog en ruskigt sentimental person. Bäst att jag ser till att hitta lite kossor att klappa på snart, i lite terapisyfte sådär.


.

0 kommentarer: