onsdag 23 juli 2008

Back on track

Jag har blivit utmanad av vår fantastiska bröllopsfotograf Mette och då fanns det ju inget annat att göra än att återvända till bloggandet. "Semestern" har varit skön, men får nog nu vara över.
Så, här är frågorna:


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?


1. Förbereda bilder för tryck
2. Sätta ihop en ny portfolio
3. Underhålla våran valp Hedda
4. Torka kiss och bajs made by densamma
5. Kolla på Project Runway

Vad gjorde du för 10 år sedan?

För tio år sedan var jag blott 17 år och hade sommarlov mellan ettan och tvåan på gymnasiet. Hade övergivit mina tidigare karriärsplaner (arkeolog, veterinär, inredningsarkitekt, dekoratör) och bestämt mig för att bli grafisk designer.
Sen festade jag nog en hel del också.

Vilka platser har du bott på?

Född på landet utanför Linköping där jag bodde tills jag slutade gymnasiet. Sedan flyttade jag in till stan och bodde där i ett halvår tillsammans med min fd pojkvän innan jag flyttade till Tidaholm för att gå på folkhögskola. Där stannade jag i två år, fann den stora kärleken och drog med honom till Maidstone, England för högskolestudier i tre år.
Efter det blev det västkusten och Halmstad som var den stora kärlekens födelseort, och nu är jag gift och strandsatt här.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Säga upp all kontakt med CSN (dvs betala tillbaka min och mannens lån)
2. Köpa hus i Halmstad och semesterboende på Moorea
3. Bjuda alla vänner på lyxresa till Mauritius
4. Öppna butik med mina tavlor och mannens smycken
5. Skänka, skänka, skänka


Jag vill verkligen vara biljonär.

4 kommentarer:

Anonym

Åh jag har saknat dig!

mvh Little Peaché

Bilder bland annat

Sötnos! Det samma!!

Anonym

Sv: Åh ja du måste också bli en karamelltjej! =) Och fota det! För bövelen! =)

Hur mår vovsingen?

Kram LP

Bilder bland annat

Will do, ska bara införskaffa papiljotter först.
Vovven mår fintfint, just nu tuggar hon så duktigt på mattes gamla sketchbook från skoltiden. :D